Ida -

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Ida - 4 februari 2012 12:40

Inatt imponerade jag på mig själv. Var inne på donken (varför? bra fråga). Hur som så stod det två killar där i "kön". En av dem frågade mgi om jag visste om hans bror (den andra) hade beställt mat att ta med eller inte? Ingen aning svarade jag och frågade om hans bror överhuvudtaget visste det själv. Tillslut var jag bara tvungen att fråga var dem var ifrån, de hade ju så knepig dialekt. Han sa någonstans mellan Malmö och Kiruna, typ ganska i mitten av Sverige. Jag fick gissa och la min gissning på Kramfors. KLOCKRENT. Jag hade ju såklart rätt och killarna blev så otroligt imponerade att jag bara höll på att skratta ihjäl mig. Så ofantligt roligt! Blev ju inte sämre av att de höll upp dörren för mig när jag gick heller. Goa gubbar. Annars innehöll natten suspekta människor, vegetarisk tacos, 30minusgrader, dans, borttappade nycklar och vänner som inte kände igen mig. Samt ett skrockligt telefonsamtal vid 07 imorse och en ivrigt knapprande på mobilen för att meddela mina fina skidskolebarn att skidskolan var inställd på grund av kyla. Då taggar vi för nästa helg istället!!


Och jag tackar gudarna för att den gamla tvättmaskinen har gått sönder så att hyresvärden var tvungen att införskaffa en ny. Den är så himla bra, fräsch och svensktillverkad.


Nu ska jag slumra en stund, läsandes ELLE (som jag fick för sisådär 2 veckor sedan men inte öppnat) samt Trinny & Susannah - The body shape bible. Fin lördag.

Av Ida - 4 februari 2012 12:22

   

är min nya grej! Vad tycks? ("resten" av håret är uppsatt..)

Ovido - Quiz & Flashcards