Ida -

Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Bu, puder å nya lärdomar

Av Ida - 20 februari 2008 22:33

Jag vet att det är många som ivrigt letar efter min blogg..  (mohahaa) eller snarare vill veta vad en heter..  Idag har varit bästa skoldagen under min gymnasietid. Vi har haft FRILUFTSDAG!!! och som ni kanske redan vet så tycker jag om att åka slalom... Så självklart valde jag det alternativet. Vi åkte från skolan till Buberget i Vindeln. Sprang in och köpte biljett eller vad man nu ska kalla det, drog på min täckisarna och pjuckerna och slängde mig ut i backen, rent ut sagt, nästan.. Under mitt typ 3 åk så ville jag åka en annan backe... jag började med några snygga välformade kurvor och slutade i ett snömoln. Jag ramlade, eller snarare flög. Det gjorde inte mina skidor och jag fick inte en skråma. Lyckligtvis. Sen gav många upp och åkte för att fika. Jag åkte med min lärare ett tag och sen stack vi åxå och fikade.. Sen åkte jag några åk till och sen var det en frivillig kurs som min lärare skulle ha ( samma som jag åkte med innan) Hon är skidlärarutbildare. Hon hade en kurs i hur man förbättrar sin åkning och hur man utbildar sig till skidlärare. Där var jag med. Hon åkte och vi åkte efter. Jag lyckades bra kanske bäst då det gällde att göra stora kurvor i backen. Sen var det små hopp kurvor. Det gick väl hyffsat men var inte lika roligt.. Sen skulle vi utöva den utanför backen ( :S ) OFFPIST. Jag gav mig på uppgiften med ganska bra självförtroende men gick ur den med kommentarer som "jag är skapt för att åka i stora kurvor i pistade backar" "ska hålla mig till det jag kan".... En orsak var att jag hade tappat skidorna 3 gånger innan jag var nere.. Dock måste jag nog säga att första gången så ramlade jag inte... dem lossnade bara.. Lärarn stog längre ned och kollade in oss, hon skrek bara "Ida du måste skruva åt bindningarna!!!!!!!!" Borde göras innan sportlovet  så att jag kan öva offpist där, lite större tillgång på puder finns nog där.. Borde även lämna in skiisen för vallning..


Ska gå å drömma om puder och åtskruvade bindningar... Puss på er


Oj, vad glad jag lät!

 
 
Ingen bild

Emma :)

21 februari 2008 14:40

Sötrumpa! ska du vara med i örträsk i år?? Du pratade ju om det förut:) ha en bra dag, puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards