Ida -

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Ida - 25 december 2011 21:41

           


Jag har alltid varit faschinerad av naturen och dess färgskiftningar. Att jag i vissa fall lyckas något sånär med att fånga det på bild är nästan ännu mer faschinerande. Vissa tycker att det är tråkigt att se bilder på naturen, ännu tråkigare att ta bilder på den. Jag däremot tar nästan aldrig bilder på folk.. Fastän bilder på människor kan vara otroligt fina och speciellt när "fotografen" verkligen fångar ögonblick. Jag är ingen som gör det, jag lyckas inte och tycker inte att det är lika givande som att fånga en fin sak på bild i en viss sekund. Att krypa ner i lingonriset för att få bästa vinkeln mot ljuset. Att fippla på med kameran tills skärpan är rätt eller att ljuset i bilden stämmer med mina tankar. Jag kan inte fotografera. Jag har aldrig läst något eller haft någon läromästare inom ämnet. Det jag kan har jag listat ut själv. Det jag påstår är fint är fint för att jag själv tycker det. Jag har inte redigerat någon av bilderna ovan och alla är charmiga på sitt sätt. Framförallt gillar jag det otroligt varma solljuset!


Imorgn ska jag ut i naturen och slalom:a litegrann! Prylarna är iordningställda och kläderna framlagda, bara massa timmars sömn kvar att avverka!

Av Ida - 25 december 2011 13:07

sedan jag dressade upp i det här..

 


och dessa..  


och vaknade med detta på armen..

    

Life breaks you and when you heal you're stronger in the broken parts.

Av Ida - 25 december 2011 09:57

Jag hade så otroligt mysig julafton! Började dagen genom att dra täcket runtommig och mysa ner mig i soffan framför julkalendern, kan det bli bättre? Fortsatte med att slå in klappar och dra på mig julstassen. Pysslade klart mitt bidrag till julmaten och packade min otroligt användbara Häggan-påse för att gå mot bussen. Och julkänslan hoppade på mig när jag klev på linje 9 och chauffören hade en blinkande tomteluva samt en sjungande slips på sig! Sen var bara familje+mosterfamiljmys bara ett faktum. Fick världens finaste julklappar! Slutade som vanligt med världens illamående. Bäddade ner mig alldeles för sent och vaknade alldeles för tidigt idag.. Och inget bra på tvn, när jag för en gångs skull VILL se tv. Nu frukost och sen en välbehövlig promenad!

Ovido - Quiz & Flashcards