Ida -

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Rättigheten är tilldelad till mig

Av Ida - 25 september 2009 22:57

Är jag den perfekta au pairen?


Som har feber och är ganska ruskigt förkyld och ändå säger "nej, jag orkar städa" eller "jag mår bra" fast jag egentligen håller på att svimma av febersvallningar..


Eller som säger "Nej, du behöver inte köpa hem laktosfri yoghurt.." Fast jag egentligen VILL ha det!


Är det ett sätt att verka bra, tillfredsställa.. Jag vågar inte visa dåliga sidor, vågar inte göra någon besviken. Vill leva upp till att jag alltid är trogen och snäll och allt annat..
Varför kan jag inte lyssna på min kropp och säga nu räcker det!
Varför ska jag vara så rädd att göra folk besvikna?


Hur ska jag våga vara rebellisk då jag inte har någon? varför ska jag uppleva livet ensam? Varför ska jag måsta lämna alla nära och kära för att inse hur mycket de betyder för mig?!?!


Det borde vara en rättighet att ha så underbara vänner som jag har!

Som får mig att gråta, längta och minnas! Som får mig att le varje gång jag tänker på dem, som får mig att må lite bättre då jag mår som sämst. Som får mig att somna på kvällarna så tankarna maler på i huvudet. Som säger åt mig att jag klarar det. Som peppar mig då jag vill ge upp. De mest fantastiska människorna som finns!
Saknar er!


Kram

 
 
Maja

Maja

5 oktober 2009 12:47

jag tror att den perfekta aupairen är mänsklig. jag tror att den ska våga visa sina känslor för genom det tror jag att relationen med värdfamiljen växer sig starkare om än det kan låta och kännas konstigt.
det viktigaste är ju att du mår bra i det du gör och du ska veta att du är alldeles förträffligt bra och älskad även när du är sur och less. du är inte vad du presterar. punkt

http://www.lazypunk.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Skapa flashcards