Ida -

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Operation linneskåp!

Av Ida - 26 augusti 2009 22:36

en helt "vanlig" städdag..


Städat toaletter, och nedervåningarna.. Bytt sängkläder hos tjejerne och mig, tvättat sängkläderna, strykt skjortor.. Sedan satte jag mig in i att rensa upp deras linneskåp, så var det med det och efter massor med vikande (tack mamma!) så såg det ut som ett helt välstädat landskap där man inte behöver karta för att hitta rätt örngott till rätt påslakan.. Dessutom så ramlar linnena inte ut då man öppnar dörren! Operation dagsverke!

Lagat förvånandssvärt god middag:) Jättegod om du skulle fråga mig ;)

 Inget speciellt, men ändå spagetti och köttfärssås!

Och tänk, hela SJU personers olika smakåsikter skulle äta av den.. Men de gick nöjda därifrån så:)


Sedan besteg/genomled mitt första rikitga träningspass.. "powerwalkade" upp på kullen (JOBBIGT!!) sedan joggade jag ner på andra sidan, vek av till C och sänkte tempot till powerwalk igen.. Riktigt svettigt! Sedan i C så valde jag en slingrig och smal grusväg.. Mysig var den.. joggade på, kom till järnvägsöverfarten och forsatte i powerwalk. Sprang sista biten över gång och cykelbron och sedan var jag hemma! HUr skööööööönt som helst!! Men mina smalben värker, hur kan de ta sådan stryk av lite träning?


Sedan har jag umgåtts med A, en tidigare au pair.. Hon och hennes kille är på genomresa och stannade ikväll för att åka vidare mot Sverige imorrn.. Trevligt med lite trevliga, lite yngre och svenska människor :)


Imorrn är tjejernas första skoldag, vet inte riktigt hur det blir.. men det får vi väl se ;P hoppas på det bästa!


Nu ska jag snart ta och krypa ner i de rena lakanen!

Blommig lakan, somrigt!


Kraam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards